Digitalna transformacija u održavaju objektata: Ključna uloga CAFM softvera
U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, prihvatanje tehnologije nije samo opcija, već i neophodnost. Operacije upravljanja objektima nisu izuzete od ovog pravila. Upotreba aplikacija za upravljanje objektima, kao što je CAFM (Computer Aided Facility Management), od suštinskog je značaja za kvalitet Facility menadžment usluge, koji se postiže planiranjem, realizacijom i kontrolom. Kao rezultat toga, dolazi do pojednostavljenja procesa, minimiziranja grešaka, poboljšanja efikasnosti i boljih ocena korisnika prostora.
Korišćenjem CAFM-a omogućava se besprekorna komunikacija između Facility menadžera i klijenata kroz formalizovano kreiranje zahteva unošenjem relevantnih informacija, prilaganjem fotografija i skeniranjem QR kodova sa uređaja. Arhiviranje istorije zahteva je ključno za mnogobrojne analize i ocenu kvaliteta, mogućnost merenja uspešnosti tehničkog tima zaduženog za održavanje objekta, kao i procenu kvaliteta uređaja i praćenje učestalosti zamene rezervnih delova ili kvarova.
Aplikacija za upravljanje objektima omogućava menadžerima i klijentima pristup kritičnim informacijama u realnom vremenu, što značajno olakšava proces donošenje odluka.
Prednosti aplikacije su elektronsko primanje i zatvaranje radnih naloga, izrada izveštaja i praćenje troškova. Upotreba digitalnih naloga i kontrolnih listi utiče na smanjenje upotrebe papira, ali i neutrališe rizik od gubitka podataka.
Praćenje i upravljanje uređajima postaje lakše. Na jednom mestu imamo uvid u sve informacije o uređaju – datum nabavke, važeću garanciju, praćenje servisa, čime se optimizuju troškovi održavanja i produžava životni vek opreme.
Poruka za kraj je da i naručioci Facility menadžment usluga, vlasnici objekata, ali i pružaoci razmisle o potrebi upotrebe softvera (FM softvera, ali i BIM), da se obuči tehnički tim i steknu navike dokumentovanja projekata, radnih naloga, kontrolnih listi i troškova, i to još na licu mesta, kroz aplikaciju na telefonu ili tabletu. Mi, u Tokati upravo sledimo ovakav pristup!
Svaki FM softver je izvrstan alat za veću transparentnost poslovanja i značajno olakšava kontrolu i dalji napredak svim korisnicima.